Service hos Posten Norge

Av

Åpent brev til Posten Norge:

DEL

Leserbrev1. oktober sendte sønnen vår en C5 konvolutt rekommandert fra Norge til Spania. Pris kr 195,-.

Etter 10 dager var den ikke kommet fram. Posten i Spania kunne ikke se at den var kommet inn i landet.

Med kollinr og sporingsnr etterlyste vi den hos posten i Norge. Svaret var at de skulle undersøke saken.

Så gikk det ca 20 dager til med korrespondanse mellom oss og posten, da de flere ganger sa at den var til behandling. De ville vite hvilken type konvolutt det var, og det fikk de. De fikk også vite hva den inneholdt og at den var sendt av sønnen.

Da nesten en måned var gått, fikk vi dette svaret fra reklamasjonsavdelingen; Sønnen var avsender og måtte opprette ny sak. Dette var regelverket.

Nå vil jeg gjerne ha svar på dette: Er det regleverket eller er det sporing av tapt post som er viktigst for Posten?

Berit Enevold

Skriv ditt leserbrev her «

Si din mening om Lofoten, samfunnet og folket som bor her. Vi prioriterer lokale innlegg og lokale debattanter.

Artikkeltags