Gå til sidens hovedinnhold

Kårer årets servicehelt! Hvem bør være med på lista?

Artikkelen er over 5 år gammel

Årets servicehelt skal kåres, og du kan være med å nominere de du synes gjør en uunnværlig innsats og fortjener utmerkelsen.

I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Destination Lofoten nå i spissen for å løfte fram serviceheltene i Lofoten.

– Sommerens Fans of Good Service-turne starter på Oslo Lufthavn mandag 1. august og deretter vil HSMAI besøke en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Nordkapp. Du og andre kan nominere kandidater i reiselivet og handelsstanden allerede nå, skriver Destination Lofoten i en pressemelding.

Et godt vertskap

Daglig leder i Destination Lofoten, Elisabeth Dreyer, synes det er viktig at Lofoten har fokus på det å være et godt vertskap.

– Det handler om å være en destinasjon som det er godt å komme til, og i Lofoten har vi allerede tradisjon med å være godt vertskap. Det vil vi fortsette å være, og med denne kåringen blir det mer fokus på nettopp dette. Det er viktig, sier Dreyer.

Formål

Formålet med kåringen er todelt; mål om å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som en viktig del av produktet, og ønsket om å løfte og vise fram de som driver i servicebransjen. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene.

Både HSMAI og Destination Lofoten håper at kåringen bidrar til at flere engasjerer seg i det holdningsskapende arbeidet, og det igjen kan gi serviceytelse en styrket status.

– Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt, skriver de i pressemeldingen.

Vil ha nominasjoner

HSMAI besøker Svolvær 15. august, og Dreyer håper at så mange som mulig engasjerer seg i dette og nominerer den de mener fortjener en slik utmerkelse.

– Vi er opptatt av å yte god service i Lofoten, og støtter derfor gjerne dette initiativet fra HSMAI. Vi gleder oss til å nå ut med det glade budskapet og håper at mange bidrar og sender inn sine nominasjoner, avslutter Dreyer.

  • Forslag på gode serviceytere kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg til kontaktinformasjonen til vedkommende.

Les også

Smilefjes over hele fjøla!

 

Kommentarer til denne saken