Lofotprodukt har en offensiv start på det nye året.

Årets navn i sjømatnæringen 2013 lanserer ny profilfilm og en egen Hold i torsken-app, som gir mulighet for umiddelbar trøst om ulykken er ute.

Årets første uker har det vært utfordrende å få tak i ferskt råstoff til å lage fiskekaker og fiskeburgere.

- Fra denne uken regner vi med å være fullt ut leveringsdyktige igjen, sier Administrerende Direktør i Lofotprodukt, Sigvald Rist.

– Dette markerer vi med å vise en helt ny profilfilm på TV, som tar oss med ut på havet sammen med en fisker, der vi nyter den vakre Lofotnaturen, sier han.

På samme måte som Lofotens tidligere reklamefilmer, bygger filmen på historien om fiskens helbredende effekter. Men denne gangen er ramsalt hold i torsken-humor byttet ut med vakre bilder av Lofotnatur, samt et besøk i Lofotprodukts produksjonslokaler på Leknes.

- Formålet med filmen er å vise hvor våre sjømatprodukter kommer fra. Råstoffets opprinnelse, sammen med godt håndtverk, er avgjørende for god smak. Med beliggenhet midt i paradiset Lofoten har vi de beste forutsetninger, og det ønsker vi å dele med forbrukeren, forteller Markedssjef i Lofotprodukt AS, Camilla Beck Sætre.

Og ikke nok med det; Samtidig lanserer bedriften også en helt ny versjon av den populære Hold i torsken-reklamen. Også denne gangen må torskens helbredende egenskaper til pers når ulykken er ute, men denne gangen i form av en egen Hold i torsken-app.

Appen kan lastes ned på lofoten.no/app.

Her er den nye "Hold i torsken"-videoen:

Her kan du se den forrige Hold i torsken-filmen