Lofotens nye tv-stjerner

Artikkelen er over 6 år gammel

Latteren runget da Lofotprodukt AS viste sin nye reklamefilm. Ser du noen du kjenner?

DEL

Lofotprodukt AS på Storeidøya satser hardt på merkevaren Lofoten, og i 2011 var de med på filmen «Happy Feet 2».

Nå satser de 10 millioner på en reklamefilm som har premiere på tv på mandag.

- »Happy Feet 2» var en test for å se om slik reklame fungerte og det gjorde det. Nå gir vi full gass og satser 10 millioner på en reklamefilm. Vi ville ikke ha en film med flotte matbilder, men i stedet vise det ekte Lofoten. Vi ville ha humor og ekthet i filmen, og det føler jeg vi har fått til, sier administrerende direktør Sigvald Rist.

- Vi ville gjøre det skikkelig når vi først skulle gjøre dette. Try Reklamebyrå er landets fremste og de tok oppdraget. Skuespillerne er også de beste i landet til å bekle rollene, de er nemlig alle fra Lofoten, legger Rist til.

LES OGSÅ: -Norges beste fiskekaker

«Hold i torsken»

Han sier at med denne filmen, som har fått navnet «Hold i torsken» ønsker de at merkevaren Lofoten skal komme i samme divisjon som Mills, Stabburet og de andre store aktørene i næringsmiddelindustrien.

Reklamefilmen har premiere på Tv2 på mandag, men torsdag var det førpremiere i lokalene til Lofotprodukt AS der var alle skuespillerne og Lofotposten var invitert.

Lokale stjerne

Arild Holdø fra Kabelvåg, ekteparet Morling fra Svolvær, Leif Leithe fra Tangstad, Roger Solberg og fotballaget Knausen har sentrale roller i filmen som har temaet «Hold i torsken». Uansett hvor galt det går så hjelper det å holde i torsken. Kona går fra Olav Morling, Leif Leithe får sparken og Roger Solberg skaller i kjøkkenlampa og kommer med noen ramsalte gloser; Alt blir bedre ved å holde i torsken.

LES OGSÅ: Hunger etter fiskekaker

Filmen ble godt mottatt og latteren satt løst i salen og det ble mumlet om at de nok hadde sett årets vinner av Gullruten som er reklamebransjen svar på Spellemannsprisen.

-Try har jo vunnet flere ganger før og hadde vi vunnet hadde det vært stort, sier Sigvald Rist.

Stolte skuespillere

Leif Leithe og Roger Solberg var fornøyd med resultatet.

-Dette er blitt en artig og fin reklamefilm som framstiller både bedriften og folket i Lofoten på en flott måte. Vi er stolte over å ha fått være med. Det å være skuespiller var artig, men tok lang tid, sier de to etter premieren.

-Jeg måtte skalle i taklampa 12-15 ganger før de var fornøyd, forteller Roger som legger til at filmen ble tatt opp på et privat kjøkken i Svolvær.

-Jeg fikk sparken omtrent like mange ganger, flirer Leif.

-Venter på nye tilbud

Roger Solberg legger ikke skjul på at dette ga mersmak.

- Ja, nu går jeg bare og venter på nye filmtilbud også fra det store utland, sier han med et stort smil.

- Jeg vil også vurdere nye tilbud, gliser Leif tilbake.

Reklamefilmen blir vist i tre versjoner, 90, 60 og 20 sekunder. Lofotposten tror nok at den 20 sekunder lange filmen der Roger stanger i taklampa og kommer med noen skikkelige gloser blir en vinner.

VIDEO: Reklamespot fra "Lofoten"

VIDEO: Latter på premieren

Artikkeltags