Kreativt forum melder på sine nettsider at årets første Sølvfisk går til TRY/Apt og Lofotprodukt.
Dette for deres kampanje rundt "Hold i torsken".
På sine nettsider forklarer TV2 hva Sølvfisken er: "Hver måned kåres en Sølvfisk-vinner. Vinneren blir nominert til avstemming for årets Gullfisk, som finner sted på TV 2 påfølgende år. Her er det publikum som avgjør ved å stemme på sin favoritt. Prisutdelingen finner sted hvert år i januar/februar og går som et TV program".
Og årets første sølvfisk gikk altså til Lofotprodukts reklame rundt "Hold i torsken".
Dette sier juryen om reklamen:
«En nyskapende, morsom og relevant film fra Lofotprodukt. Humoren kjenner vi igjen i Norge fra Monty Python, Kirkvaag & Co og Eia, og her fungerer det godt i reklame også.
Godt gjort å sitte i Oslo å lage reklame som også treffer nordlendingene. Dramatiseringen av produktfordelene fungerer godt og filmen vokser etter flere visninger.»
Les også: