"Lofoten" sterkere enn "Grandiosa"!

VINNERE: Fra venstre: Adm. dir. Sigvald Rist, Produktgruppesjef Guro Jahre Lund, Produktgruppesjef Agnete Bell, Markeds- og innovasjonsdirektør Camilla Beck Sætre, Nasjonal Salgssjef Maya Krogstad, Key Account Manager Andreas Stabell Johansen

VINNERE: Fra venstre: Adm. dir. Sigvald Rist, Produktgruppesjef Guro Jahre Lund, Produktgruppesjef Agnete Bell, Markeds- og innovasjonsdirektør Camilla Beck Sætre, Nasjonal Salgssjef Maya Krogstad, Key Account Manager Andreas Stabell Johansen Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

I konkurranse med 25 merkenavn, vant "Lofoten" årets Merkestyrkepris.

DEL

Det er selskapet Nielsen som driver med markedsanalyse som deler ut prisen. 25 merker og kjeder var nominert i år, blant andre Grandiosa og Q-meieriene.

- Prisen henger veldig høyt, og dette er en stor anerkjennelse av arbeidet som er gjort for å bygge merkevaren Lofoten, uttaler Markeds- og innovasjonsdirektør Camilla Beck Sætre i ei pressemelding.

Jurylederen karakteriserer utviklingen til "Lofoten" som imponerende:

-«Lofoten» har utviklet seg til å bli den største merkevaren innen fisk og sjømat i norsk dagligvarehandel. De har bygget sin merkevare ved å tilby spennende produkter som gjør det enkelt å spise sunn og god mat, som forbruker vil ha. I tillegg er «Lofoten» et merkenavn som assosieres med ferske rene råvarer, god kvalitet og stolthet. Lofoten hadde i 2017 en vekst på 14%. Dette er imponerende i en kategori med utfordringer. Så imponerende at «Lofoten» kåres til vinner av Nielsen merkestyrkepris for 2018, sier Georg Ellingsen, juryleder hos Nielsen.

- Siden etableringen av forløperen til «Lofoten», «Lofot Delikatesser» i 1994, har vi bygget opp vårt eget landsdekkende salgsapparat, delt ut tusenvis av smaksprøver i butikk og jobbet målrettet og strategisk med produktutvikling og merkevarebygging; først med emballasjedesign og så snart vi hadde økonomi til det, investert i markedsføring. Vi har hele veien satset på produkter av høy kvalitet; det er mer krevende å lage, og koster litt mer, sier Beck Sætre i pressemeldinga og takker samtidig kundene.

"Lofoten" er den første vinneren av Merkestyrkeprisen innen sjømatnæringen.

Prisen har blitt delt ut siden 1995 og her er vinnerne:

Friele Kaffe, Farris, Coca Cola, Pizza Grandiosa, Rema 1000, Rignes Øl, Freia Melkesjokolade, Extra fra Wringley, Laban fra Nidar, Toro, Pizza Grandiosa, Kiwi, Pepsi Max, Fjordland, Ideal Wasa, Rema 1000, Q-meieriene, Norvegia, Delikat, Coca Cola Zero, Kiwi, Corona, Circle K.


Artikkeltags