Rema stuper i omdømmemåling: – En tydelig tilbakemelding

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor. Her Rema-sjef Ole Robert Reitan.

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor. Her Rema-sjef Ole Robert Reitan.

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

Coop og Kiwi gjør begge solide hopp på ny omdømmemåling.

DEL

(Nettavisen): Siden dagligvarekjeden Rema 1000 ved årsskiftet innførte den såkalte «Bestevenn-strategien», som innebar at de droppet en del leverandører, har de fått mye pepper.

Samtidig med dette lanserte de Æ-appen, som gir avslag på utvalgte varer. Likevel hadde selskapet en negativ vekst på 3,6 prosent i februar.

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor, skriver Dagens Næringsliv (bak betalingsmur).

Ifølge kommunikasjonsbyrået skyldes fallet i stor grad «Bestevenn-strategien».

Rema 1000 kastet en hel palle juice etter Ninas underlige funn: - Det luktet bensin

Samtidig gjør konkurrentene Coop og Kiwi et hopp på listen, med henholdsvis 6,5 og 5,2 poeng.

– Dette er en tydelig tilbakemelding fra publikum, som ikke er overraskende i lys av de siste månedenes støy rundt Rema. Vi vet at endringer er krevende, og dagligvarebransjen er intet unntak i så henseende, sier kommunikasjonsdirektør i Rema 1000, Mette Fossum, til DN.

Likevel er hun ikke bekymret. Hun sier de må leve med variasjoner i hvordan de scorer på omdømmemålinger, og at Rema er trygge på at de på sikt vil levere i tråd med det kunden vil ha.

Det er salgsnettstedet Finn.no som topper omdømmelisten, og det for tredje år på rad.

De synes Mack ble dårlig behandlet av Rema. Nå inviterer de bryggeriet med på prestisjeprosjekt

Artikkeltags