Mobilnettet oppe og går igjen

Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

Telenors mobilnett fungerer nå som normalt igjen. Dette gjelder både for tale, SMS og data. Det melder Telenor i en pressemelding.

- Vi har gjort en vellykket endring i systemene, men selve rotårsaken til feilen jobber vi fremdeles med å identifisere. Dette arbeidet vil pågå fremover og vil trolig ta noen dager, melder Telenor.

- Ustabiliteten i mobilnettet varte i tre og en halv time i dag og vi beklager problemene dette har medført for våre kunder, heter det videre i pressemeldingen.

Kvart på tolv fredag oppsto en landsdekkende feil på mobilnettet til Telenor.

- Problemet gjelder hele landet, sier kundekonsulent Trygve Rygg til Stavanger Aftenblad.

På nettsiden til Telenor opplyser de at det er problem med anrop på mobil. Selskapet vet ikke hvor feilen har oppstått eller hva feilen består i.

Lofotposten har testet både telefonsamtaler og tekstmeldinger. Ingen av delene har virket. Ringer du får du melding om at nummeret ikke er tilgjengelig eller at telefonen er slått av. Tekstmeldingene kommer ikke fram til mottaker.

Er man koblet til et trådløst nettverk, kan man fortsatt benytte Facebook, Viber, Skype eller andre tjenester, skriver Stavanger Aftenblad.

I en pressemelding skriver Telenor:

Telenors kunder opplever for tiden problemer med tale over mobilnettet. Omfanget er foreløpig ikke avklart, men noe taletrafikk går igjennom. Også SMS er berørt.

Tjenester over mobildata kan oppleve oppkoblingsproblemer.

Kundesenter Lofotposten

Telenor har problemer med det mobile nettverket som medfører at innkommende samtaler til kundesentret  brytes, og at kunder som venter på å bli ringt tilbake ikke blir oppingt.

Vi vet ennå ikke når problemene er løst – og vi oppfordrer derfor kundene til å benytte avisens selvbetjeningsløsning på nettavisen. Denne finnes under «Min Side»

Telenor jobber for fullt med feilsøk og vi vil komme tilbake så snart vi har mer informasjon.

Ved behov for å ringe nødnummer:

Du kan ringe nødnummer 112 via nettet til en annen operatør (forutsatt at det fungerer):

• Slå av mobilen.

• Ta ut SIM-kortet.

• Slå på mobilen igjen.

• Ring 112. Derfra kan du ved behov bli satt over til 110 og 113.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken