Slik har du aldri sett hotelldirektøren

SCENE: På slutten av reklamen får vi hotelldirektør Erik Taraldsen "on a horse".

SCENE: På slutten av reklamen får vi hotelldirektør Erik Taraldsen "on a horse". Foto:

Torsdag publiserte Thon Hotel Lofoten en ny reklamefilm, med hotelldirektør Erik Taraldsen på hesteryggen.

DEL

I reklamen ser vi hotelldirektøren i badekåpe, på hotellet, på havet og til slutt:

– I'm on a horse.

Reklamefilmen er en parodi på den kjente reklamefilmen til «Old Spice».

– Man føler seg jo litt teit når man skal sitte halvnaken i ei badekåpe på et hotellrom, og være arrogant, forteller Taraldsen om den innledende scenen.

Hest i beste kaketid

Hesten til avslutningsscenen fikk de låne fra Hov gård. Heste-scenen er spilt inn på en familielørdag i «beste kaketid».

– Det var masse styr her med utstyr og to hester. Hester snakker jo sammen, så når den ene sa noe så svarte den andre. Frode Hov lå ned forbi hesten jeg satt på, for å holde den rolig. I tillegg var det 200 barn og voksne her. Men det var ganske surrealistisk, for alle var stille under innspillingen, forteller "skuespilleren".

For Taraldsen, som ikke har sittet på en hest før, var det hele en ny opplevelse.

– Er du klar over hvor stor en hest er, spør han retorisk.

– Det var rart å kjenne at det buldrer i magen på hesten før den vrinsker, og så har jeg lært hvordan man går opp og ned i en sal.

– Rart med annen stemme

– Det ligger mange dagers arbeid bak. Noen av disse klippene måtte vi ta opp mot 20 ganger. Det var mye som skulle klaffe fra det ene bildet og over i det neste, forteller Taraldsen.

På filmen er det voiceover innspilt av en britisk skuespiller.

– Det er ikke lett å snakke så fort og tydelig på engelsk. Jeg lærte meg jo teksten, slik at det skal se ut som om jeg snakker, men det ville ikke blitt like bra om det var meg man hørte, sier han og legger til at det er litt underlig å se seg selv prate med en annen stemme.

– Enorm rekkevidde

To timer etter filmen ble delt på Facebook har den fått godt over 50 delinger.

– Vi har aldri hatt så mange delinger på så kort tid. Det har vært en enorm rekkevidde på filmen allerede, sier Taraldsen som håper videoen går viralt.

Ideen om å lage en reklamefilm kom fra hotellet i Lofoten. Reklamefilmen er produsert av Pikant Media fra Kristiansand.

– De kom opp med slagordet «Anyhting is possible» etter å ha bodd her i høst og opplevde at alt rundt dem ble ordna. Det er jo litt satt på spissen at vi får til hva som helst, men det er det videoen skal symbolisere. Når man byr på seg selv utover det som er forventet, får man bedre resultat og gir bedre inntrykk, mener hotelldirektøren.

Artikkeltags