– I dagens marked er innholdsmarkedsføring og bruken av sosiale medier helt avgjørende for å lykkes

Svolvær: Deltakere på seminar om innholdsmarkedsføring og bruk av sosiale medier i markedsarbeidet, som ble arrangert på konferanserommet til Lofothavn AS torsdag, møtte forberedt og var aktive under foredragene. Foto: Knut Johansen

Svolvær: Deltakere på seminar om innholdsmarkedsføring og bruk av sosiale medier i markedsarbeidet, som ble arrangert på konferanserommet til Lofothavn AS torsdag, møtte forberedt og var aktive under foredragene. Foto: Knut Johansen

Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

– Både næringslivet og reiselivet i landsdelen har langt fram før man har lært seg effektivt å bruke sosiale medier.

Det sier innholdsprodusent og medierådgiver Magnus Joki Arild og kunderådgiver Espen Renø Svendsen i Nordlys LAB til Lofotposten.

De har begge torsdag vært foredragsholdere på en workshop i Svolvær som Vågan Næringsforening og Lofotposten sammen har arrangert på Lofothavn AS. Temaet der var nettopp innholdsmarkedsføring og bruken av sosiale medier i bedriftene.

Svendsen sier at på denne workshopen la man vekt på innholdet og spesielt på Facebook som digital kanal.

Begge er glade for at hele 35 personer fra næringslivet møtte og deltok både forberedt og aktivt under foredragene.

Deltakere: Workshop om «content marketing» og bruk av sosiale medier ble arrangert på Lofothavn AS torsdag.

Deltakere: Workshop om «content marketing» og bruk av sosiale medier ble arrangert på Lofothavn AS torsdag.

De sier at det blir stadig mer krevende å navigere i et komplekst mediemarked.

– Bedriftene må lære seg å ta de rette valgene, og det er min påstand at både næringslivet og reiselivet i landsdelen har en lang vei å gå før man er der, sier Arild.

– Å kunne nå ut på digitale flater i framtiden blir helt avgjørende for bedrifter.

– I dagens marked er innholdsmarkedsføring og bruken av sosiale medier helt avgjørende for å lykkes.

– Og mottakerne (les: kundene) der ute sitter ikke stille med bordet og blir servert. Kundene deltar nå selv aktivt på digitale flater, og det er noe nytt som næringslivet og reiselivet må forholde seg til.

– Skal man nå ut på alle digitale flater må man skaffe seg og sin bedrift kunnskapen om å bruke disse, og hvordan de kan utnyttes, og det er derfor vi reiser rundt og holder slike foredrag, sier Arild og Svendsen.

– Det er det samla innhold over flere kanaler og flater som gir suksess eller ikke, og det å lære seg å bruke disse er derfor avgjørende framover, sier Arild.

Lofotposten skal sammen med Vestvågøy Næringsforening arrangere en lignende workshop på Leknes den 22. november.

Medierådgiver Marit Sirnes hos Lofotposten sier at hun håper at like mange fra næringslivet og reiselivet i vest møter fram og deltar på workshopen på Leknes i november.

Fra Tromsø: Espen Renø Svendsen og Magnus Joki Arild (th) foreleste på den digitale workshopen i Svolvær.

Fra Tromsø: Espen Renø Svendsen og Magnus Joki Arild (th) foreleste på den digitale workshopen i Svolvær.

Artikkeltags